روغن آفتابگردان طبیعی

روغن آفتابگردان از محصولاتی است که از دیرباز در سبد خرید خانواده های ایرانی قرار داشته است. این روغن با داشتن ویتامین های A و E، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب مفید، می تواند در بهبود سلامت پوست، مو، قلب، عروق خونی، افزایش ایمنی بدن و کاهش التهابات مفید باشد. همچنین، این روغن دارای طعم و مزه ی دلپذیری است و به عنوان یک ماده غذایی و در آشپزی می توان از آن استفاده کرد.

۱۴۵,۰۰۰ تومان

7 در انبار

شناسه محصول: mtb-1006 دسته: ,

روغن آفتابگردان چیست؟

روغن آفتابگردان اصل، یکی از روغن های گیاهی محبوب در جهان است که از دانه های آفتابگردان به دست می‌آید. این روغن طعمی خوشایند و رنگی طلایی دارد و در بسیاری از کشورها به عنوان یک روغن پرکاربرد و اقتصادی شناخته می‌شود. روغن آفتابگردان اصل دارای خواص بیشماری است که از آن جمله می‌توان به کاهش خطر بیماری‌های قلبی، کاهش التهابات، بهبود سلامت پوست و مو، و کاهش خطر بروز سرطان اشاره کرد.

علاوه بر این، روغن آفتابگردان، یک منبع غنی از ویتامین E است که برای حفظ سلامتی پوست، مو و ناخن‌ها بسیار مهم است. همچنین، این روغن دارای مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا-۶ است که در مقابل بیماری‌های قلبی و سکته مغزی محافظت می‌کنند.

روغن آفتابگردان از طریق فشار دادن دانه های آفتابگردان به دست می‌آید و برای استفاده در آشپزی، سرخ کردن و پخت به کار می‌رود. همچنین، این روغن به عنوان یک ماده اولیه در تولید سس‌ها، کنسروها و شیرینی‌ها نیز استفاده می‌شود.

روغن آفتابگردان اصل یکی از روغن هایی است که از مزایای فراوانی برای سلامتی بدن برخوردار است. با توجه به مزایای این روغن، توصیه می‌شود تا در آشپزی و پخت غذاهای خود از این روغن استفاده کنید.

خواص و مزایای روغن آفتابگردان

حفاظت از سلامت قلب

روغن آفتابگردان به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیراشباع، می‌تواند به حفاظت از سلامت قلب کمک کند. مصرف این روغن باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می‌شود که در نتیجه سلامت قلب و عروق بدن تقویت می‌شود.

کاهش خطر سرطان

فیتواکسین‌های (هورمون های گیاهی) موجود در روغن آفتابگردان به عنوان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی شناخته می‌شوند که می‌توانند به کاهش خطر بروز بیماری‌های سرطانی کمک کنند. مصرف روغن آفتابگردان به عنوان یکی از منابع فیتواکسین‌ها، می‌تواند در کاهش خطر بروز سرطان کمک کند.

افزایش سلامت پوست

ویتامین E موجود در روغن آفتابگردان اصل باعث افزایش سلامت پوست و کاهش آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون می‌شود. همچنین، این روغن باعث رطوبت رسانی پوست و کاهش خشکی و ترشح چربی زیاد پوست می‌شود.

ضد التهابی

روغن آفتابگردان حاوی اسید لینولئیک و کلاس پروتئین‌هایی است که باعث کاهش التهاب در بدن می‌شوند. مصرف روغن آفتابگردان به عنوان یک روش طبیعی جهت کاهش التهاب بدن، مفید است.

محافظ قلبی

روغن آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب امگا 6 است که برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید هستند. همچنین، مصرف مداوم روغن آفتابگردان باعث افزایش سطح کلسترول خوب در بدن شده و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

کمک به جذب ویتامین‌ها

روغن آفتابگردان به دلیل داشتن ویتامین E، کمک می‌کند تا ویتامین‌های موجود در مواد غذایی به صورت بهتری در بدن جذب شوند.

کمک به رشد و تقویت موها

روغن آفتابگردان به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 6 به عنوان یک روش طبیعی برای رشد و تقویت موها، مفید است.

‏کمک به کاهش ریزش موها

روغن آفتابگردان به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 6، کمک می‌کند تا موها کمتر به شدت ریزش کنند.

کمک به بهبود سلامت پوست

روغن آفتابگردان حاوی ویتامین E است که باعث بهبود سلامت پوست می‌شود. همچنین، مصرف مداوم روغن آفتابگردان باعث بهبود بافت پوست و کاهش خطوط ریز در پوست می‌شود.

در چه مواردی میتوان از روغن آفتابگردان استفاده کرد؟

برای مصرف روغن آفتابگردان، می‌توانید از آن برای سرخ کردن، پخت و پز، سالاد و همچنین به عنوان روغن مصرفی در غذاها استفاده کنید. در مصرف روزانه روغن آفتابگردان نیز بهتر است مقدار آن را در حداکثر یک قاشق غذاخوری محدود کنید. همچنین بهتر است روغن را در دمای کمتر از ۱۸ درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید تا از خراب شدن آن جلوگیری شود.

آیا روغن آفتابگردان برای همه مناسب است؟

روغن آفتابگردان معمولاً ایمن، مناسب و برای بسیاری از افراد قابل استفاده است؛ با این حال، برای افرادی که حساسیت به آفتابگردان دارند، ممکن است علائم حساسیتی مانند خارش، قرمزی و تورم را به همراه داشته باشد.

برخی افراد به دلیل بیماری‌های پوستی مانند اگزما، از استفاده از روغن آفتابگردان خودداری کنند و یا قبل از آن با طبیب خود مشورت های لازمه را انجام دهند.

روش تشخیص روغن آفتابگردان اصل

برای تشخیص روغن آفتابگردان اصل، باید از حواس بینایی، بویایی و چشایی استفاده کنید؛ برای مثال، روغن آفتابگردان اصل به رنگ زرد و یا قهوه‌ای تیره است و بوی خاصی دارد که با استفاده از حس بویایی تشخیص داده می‌شود.

در هر صورت، برای اطمینان از تشخیص درست روغن آفتابگردان اصل، بهتر است از مراجع و نمایندگان معتبر و قابل اعتماد در این زمینه خرید کنید.

وزن 900 g
مناسب برای

آقایان و بانوان

طبع

گرم

مصرف بانوان باردار

با مشورت طبیب

حجم

یک لیتر

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “روغن آفتابگردان طبیعی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات فروشنده

  • نام فروشگاه: سلامتکده مطیب
  • فروشنده: سلامتکده مطیب
  • آدرس: اصفهان، بلوارکشاورز، ورودی امیریه، خیابان دکترحسابی، جنب پل دکترحسابی، مسجدالنبی ص
  • 5.00 امتیاز از 1 بررسی

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “روغن آفتابگردان طبیعی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات